Ki szakmájának nem mestere, az annak hóhéra
2011.02.03. 01:20
Weboldalkészítés - manapság már olyan sokan foglalkoznak ezzel a szolgáltatással, hogy klasszikusan szólva: "Dunát lehet belőlük rekeszteni", főleg mivel ma már, aki picit is úgy gondolja, ért a weboldal készítéshez, az már "profi weboldal készítőnek" vallja magát. Nem vonom kétségbe, bizony nagyon sok olyan fejlesztői eszköz van már a készítők kezében, amit egy alapszintű szakmai rálátással és gyakorlati tudással együtt használva el lehet készíteni egy komplett weboldalt. De biztos erre van szükség?
Ha házat építtet valaki, akkor nem ő határozza meg a szigetelő anyag fajtáját és mennyiségét, de még azt sem, melyik gyártó cégtől szerezze be, kiváltképp ha erre egy építőipari céget bíz meg. Ha szeretne valaki pénzt befektetni és egy bróker cégre bízza a pénzét, bizonyára a haszon fogja érdekelni és nem az, hogy a pénze melyik napon, melyik órában milyen kötvényekbe vagy más tőzsdei termékbe került befektetésre - hiszen éppen azért fordul profikhoz, hogy azok érjék el számára a várt végeredményt.
Egy weboldalkészítés során sincs ez másképp: a cég, amely weboldalt szeretne ugyan meghatározza a célt, hogy mit szeretne az online jelenléttel elérni, rendelkezésre bocsátja a megjelentetni kívánt tartalmat és arculati elemeket (már ha van), de nem feltétlenül kompetens abban, hogy a keresőoptimalizálásba, a programozásba, a keretrendszer megalkotásába, a grafikai és különféle modulrendszerek összehangolásába szervesen részt vegyen vagy érdemileg beleszóljon. Ha minőségi munkát nyújtó, leinformálható szolgáltatót keres fel, nincs is mitől tartania, ellentétben azokkal a szolgáltatókkal, akik 24 órán belül kész weboldalt ígérnek, nem beszélve a "garantált" végcélok idő előtti eléréséről. A rövid úton megtérülő munka gyors elvégzésének reményében ez utóbbi cégtípus hajlamos arra, hogy mindenben alávesse magát az ügyfél olyan kéréseinek, amelyről biztosan állítható már a megvalósítás előtt, hogy értelmetlen, vagy épp nem azt a célt szolgálja, amit a megbízó el szeretne érni. De inkább nem szól, csak parancsot hajt végre, mert hamar túljut majd a munkán és a megbízási díj is hamarabb a kezében lesz. De kinek jó ez? Valószínűleg az ügyfélnek biztosan nem jó!
A cégvezető saját szemszögéből látja cégét és vizionálja azt az internet világába, az azonban nem feltétlen tükrözi azt, amit majd weboldalának látogatói fognak érzékelni, s nem is biztos, hogy a kettő harmonizál egymással. Egy igazán profi weboldalkészítő jártas az online marketing gyakorlati eszközrendszerének használatában, tudja mérni a célpiacra jellemző tulajdonságokat és azok hatását a weboldal különféle statisztikái alapján, ha kell szükség szerint változtat is annak eszköztárán és tartalmán a jobb és hatékonyabb látogatói elérés érdekében. A szakmailag jártas weboldalkészítő észérvekkel el tudja mondani ügyfelének, hogy az adott cégvezetői célok és javaslatok mennyiben hozhatnak pozitív vagy negatív eredményeket, s milyen irányba kell tovább haladni annak érdekében, hogy a céget saját weboldalán keresztül még több potenciális vevő ismerhesse meg.
Célszerű már az első megbeszélésen egyeztetni a célokról, a megoldási módokról, konkrét marketing ötletekről és hogy kinek mi lesz a feladata, valamint mi a pontos elvárás. Ugyan van olyan ügyfél, aki szigorúan végig kívánja követni az összes feladat részmozzanatait és pixel szinten határozza meg, hogy melyik aloldalon milyen programszintű beállítások legyenek - de ez nem szerencsés, mert a kölcsönös szakmai bizalom e területen is építheti, de rombolhatja is a munkát. Persze a sok rossz tapasztalat azt mondatja az emberrel, hogy "csak akkor van valami jól megcsinálva, ha azt én csinálom", de itt az idő, hogy ha valóban profi céget bíz meg az ember nyugodt szívvel várja a kész terméket, hiszen a tesztelési folyamatban bőven van rá alkalom, hogy változtatások legyenek az oldalban a cég szakmai elvárásaink megfelelően.
Éppen ezért fontos, hogy a weboldalkészítésre ne hobby-tudományként tekintsenek, mert az egy igenis jól elkülöníthető és szakmailag már egy teljesen komplex, egész szolgáltatási ágazatot takar. Legalábbis igaz ez azon webdesign cégek részéről, akik komolyan veszik feladatukat és nem elsősorban munkavégzésnek tekintik ezt a szolgáltatást, hanem olyan hivatásnak, ahol a pontosság, a precizitás, a kreativitás előtérbe juttatása, és az ügyfél minél teljeskörűbb kiszolgálása és sikerre vitele a végső cél az online eszközök és megfelelő szaktudás segítségével.
Tovább a Charlotte's Web oldalra...
Szerző: charlottesweb
Szólj hozzá!
Címkék: keresőoptimalizálás weboldal szakma minőség vevő cég profi modul haszon
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Én szóltam...