A tudatos weboldal tulajdonos
2010.10.16. 17:55
Így, ebben a kontextusban nem igazán szoktak a tudatos vásárlásról beszélni, de igenis fontos, hogy a weboldaltulajdonos a pénzéért azt kapja, amit valóban szeretne! Tudnia kell az egyes tartalmak jelentését, a módszerek főbb ismérveit és mi mire jó. Tisztában kell lennie, hogy egy-egy oldal mögött milyen szakmai munka rejlik - vagy épp mégsem? Íme néhány gondolat a tudatos weboldal tulajdonosok számára.
Statikus vagy Dinamikus?
- A statikus weboldal olyan elemeket, információkat tartalmaz, amelyet nem kell frissíteni. Főleg olyan cégek használják, amelyek nem kívánnak folyamatosan bővülő és frissülő tartalommal a weboldal látogatók felé fordulni, akik nem igénylik az interaktivitást. Már nem állja meg a helyét, hogy hamarabb kész van, mint egy dinamikus weboldal, és az sem, hogy olcsóbb lenne. Hiszen változtatási igény (legyen az egy újabb kép, változtatni kívánt e-mail cím, telefonszám, munkatárs neve, stb.) esetén a weboldalkészítő céggel külön díj ellenében lehet elkészíttetni a változtatást. Keresőoptimalizálás szempontjából ugyan megfelelő lehet, de el kell gondolkodni azon, hogy a készíttető cég saját magát helyezi-e előtérbe, vagy azt, hogy vevőket, új érdeklődőket szerezzen?
- A dinamikus weboldal már olyan technológiai alapokra épül, amely lehetővé teszi, hogy a weboldal tulajdonos alakíthassa annak tartalmát, s a weboldal látogatók azonnal reagálhassanak rá, véleményezhessék azt, vagy akár egy gombnyomással a megrendelésig is eljussanak. Az ilyen rendszerek lehetőséget nyújtanak arra is, hogy különféle modulok segítségével még interaktívabb legyen a weboldal, a látogatók szívesen olvassák annak tartalmát és könnyebben kommunikáljanak a weboldal tulajdonosával, vagy akár egymással. A vevői igényfelmérést is éppúgy be lehet integrálni egy dinamikus weboldalba, mint egy foglalási, egy aukciós vagy ügyfélnyilvántartó rendszert. A statikus weboldalon mindezt nem lehet megtenni.
Miből áll egy komplex weboldalkészítés?
- Weboldal céljának meghatározása az ügyféllel közösen. Nem szabad olyan weboldalkészítőre bízni az oldal készítését, aki azt ígéri Önnek, hogy még találkozni sem kell vele, csak küldjön át néhány fotót és pár mondatot a cégről és 2 nap múlva már lesz egy kész weboldala. Aki komolyan veszi ezt a szakmát, bizony olyan ismeretekkel is kell rendelkeznie mint: online marketing, piacelemzés, technikai szükségeletek, empátia. Az ügyfél tudja mit szeretne elérni a weboldalával, a weboldalkészítő pedig ismeri azokat az eszközöket, amelyek felhasználásával a kívánt cél elérhető. Ahány cég, ahány ipari szegmens, annyi elérni kívánt cél és oda vezető út létezik.
- Weboldal felépítésének megtervezése. A célok meghatározása alapján ez már a weboldalkészítő feladata. Szakmai tapasztalata és a kapcsolódó online marketing tudása nyújt alapot arra, hogy az ügyfél nyugodt szívvel megbízzon abban, hogy a weboldal szerkezeti felépítése igenis meg fog felelni az elvárásainak. Itt készülnek el azok a modulok, amelyek az értékesítést vagy azt a fő tevékenységet segítik, amit a megrendelővel közösen célként meghatároztak. Itt főleg az ügyfél az, akinek a munka ezen fázisában több türelemmel kell bírnia - ez saját érdeke is. Ezt egyszer kell, de nagyon jól felépíteni - és ugye a jó munkához idő kell. Tapasztalatunk szerint egy igazán jó weboldal elkészítése 2-4 hetet vesz igénybe, és ehhez még egy kéthetes tesztidőszak is párosul, így a megrendeléstől a beüzemelésig 4-6 hét telik el.
- Arculattervezés. Ez is a weboldalkészítő cég feladata, ahol nem az ügyfél igényein fognak már kísérletezni, hiszen jól tudják, hogyan kell a Vevő fejével gondolkodni. Melyek azok a színek, elemek, amik pozitívan hatnak a majdani vevőszerzésre, az érdeklődők figyelmének lekötésére. Ez is olyan, mint egy bolt a belvárosban. Ha szép a homlokzat, tiszták az üvegek, jól néz ki kívülről, ráadásul még azt a termék/szolgáltatás csoportot kínálják, amire épp szüksége van az arra látogatónak, az valószínűleg be is megy nézelődni. A szimpla nézelődés alapot nyújt a későbbi vásárlásra.
- Online marketing - Keresőoptimalizálás. Ez igen bő tartalmat ölel fel, nem is biztos, hogy valamennyi kapcsolódó szolgáltatásra igénye van az ügyfélnek, de az alapvető teendőket bizony még az elején kell elvégezni. Ilyen pl. a keresőoptimalizálás alapjainak kialakítása, a weboldal látogatottsági statiszika beállítása, stb. Ehhez már olyan ismeretek szükségesek, amelyekhez főleg szakmai marketing tapasztalat szükséges. Ha jól végzik a dolgukat a weboldalkészítők, az elkészült weboldal már az első időkben a kereső programok találati listájának 2-3. oldalán már ott lehet. Ezt megfelelő eszközökkel még tovább lehet fokozni.
Szerző: charlottesweb
Szólj hozzá!
Címkék: seo frissítés weboldal tervezés tudatos cél arculat dinamikus tulajdonos statikus
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Én szóltam...