Bizonyára mindenki futott már bele hazudozó, félrebeszélő, kötekedő, időben nemfizető, kifogáskereső link ügyfélbe (itt a link jelentése: negatív erkölcsi jellemű). Egy országosan elismert, remek online marketingben jeleskedő szakember tanácsait követve kipróbáltam valami csodaszert az ideális vevők begyűjtésére. De, hogy ne rohanjak előre, kezdem az elején. 

A piacon megfelelni, megtalálni a helyem - gondoltam, nem nagy ügy. Kiküldök egy-két hírlevelet egy halom embernek, rámosolygok szépen, bókolok neki levélben, ígérek neki fűt-fát, olcsóbban adok mindent, mint a konkurenseim, ha kell sétáltatom a kutyáját és játszótérre viszem a kölykeit, szóval mindent megteszek az ügyfél megszerzéséért. Na, ebből egy szó sem állja meg a helyét a való életben, ha fenn akarok maradni a szakmámban.

Ha olcsón kínálok, még alkudni akarnak az árból. Ha gyors munkát ígérek: még gyorsabbat akarnak. Ha még adni kívánok plussz dolgokat, ő annál inkább követeli a még több grátisz szolgáltatást. Ha engedem, hogy elmélyedjen a munkámban, később mindenbe beleszól még akkor is, ha azzal már saját magának árt. Ha megengedek 1-2 napos fizetési késést, lehet hogy 2 hét vagy 2 hónap múlva is könyörögnöm kell a saját pénzemért (a kintlévőségkezelés egy másik témakör). Egy kedves ismerősöm, Getti Balázs írta Facebookon a minap: "Egy munkát el lehet végezni jól, gyorsan és olcsón. Ebből kettőt lehet egyszerre választani." De ezt az ügyfelek nagyrésze nem tudja!

Azonban van olyan bevált módszer, ami igenis működik! Eleinte szkeptikus voltam, vajon nekem miért működne... de mára tudom, hogy ez a módszer működik igazán jól annak érdekében, hogy megtaláljuk az ideális vevőket! Mert az ideális vevő mindenkinek jár!
 

Egy kis önismeret - az önbizalom valódi alapja


Minden vállalkozás egy nagyon rögös úton indul útjára. Még nem tudni milyen  messze van a cél (pláne ha csak hosszú távú célokat tűzünk ki magunk elé). Nem ismertek az akadályok. Igazán azt sem tudjuk, mire vagyunk képesek. S bár tudjuk, hogy sokmindenre képesek vagyunk, de mi van, ha kifog rajtunk valami? Mi lesz, ha lesznek ötleteink, amik nem válnak be? A választ a gyakorlat adja meg, de még valamire szükség van: önismeretre, s vállalkozásunk belső megismerésére. Mit tud? Mi a fő profilja? Kit tud majd kiszolgálni? Mik az erősségei? Mik a gyengéi? Ha ezen kérdésekre megvannak a válaszok, lehet csak hatékonyan továbblépni.
 

Meglévő ügyfeleink, akik már most is ideálisak


Ha már vannak olyan vevőink az ügyfélkörünkben, akiket legszívesebben klónoznánk, (mert: együttműködőek, pontosan fizetnek, nem szólnak bele a mi saját szakmánk velejébe, hagynak minket szabadon dolgozni, elvárják a minőséget de cserébe nem filléreskednek) kérdezzük meg tőlük: Ők milyennek szeretnék láttatni magukat a saját ügyfeleikkel, mit szeretnének milyennek tartsák őket? Elég 5-6 ilyen ügyfél, de fontosak a válaszaik, amiket jegyezzünk is fel. A jegyzetünkön látni fogunk 5 ügyféltől fejenként 4-5 jelzőt. Biztos vagyok benne, hogy 2-4 jelző valamennyinél egyezni fog, mert hasonló tulajdonságokkal bíró emberek, hasonlóképpen gondolkodnak.
 

De hogyan tovább az újabb ideális ügyfelek felé?


Itt van szükség az ön- és cégismeretre és a kapott jelzőkre. Innentől kezdve ezek a szavak fogják meghatározni cégünk marketingjét, megjelenését, szlogenét, hirdetési szövegezését, weboldalát, keresőoptimalizálását, kulcsszavait!
 

Miért működik?


Mert nagyon sok ideális ügyfél vesz minket körül vagy épp van még számunkra ismeretlen helyeken, és ő most is bújja azokat a weboldalakat, olvassa azokat a hirdetéseket amelyekkel azonosulni tud, amelyek róla és hozzá szólnak - a megfelelő jelzőszók használatának köszönhetően!

Én kérdeztem, jegyzeteltem, online marketingben gondolkodom és szinte kizárólag ideális vevőkbe botlok! Ilyen egyszerű!



Önnek milyen az ideális vevője?


A bejegyzés trackback címe:

https://webhaszon.blog.hu/api/trackback/id/tr532671757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása