Webes megjelenés mindenkinek?

2011.01.17. 11:09

Egyes vélemények szerint a webes megjelenés nem való mindenkinek, hiszen vannak olyan szolgáltatási területek, ahol az ember nem az interneten fog keresni bizonyos árucikkek vagy szolgáltatások információira. Valóban: egy piaci kofa nem biztos, hogy előnyt szerezne egy weboldal birtoklásával, egy fodrász sem, akihez az emberek személyesen mennek el és nem interneten! - vagy mégsem?! Nézzük meg élő példán keresztül ezt a fodrászt (de lehetne akár műkörömépítő, villanyszerelő, autószerelő, stb.).

A legtöbb szakipari területen lévő céget ajánláson keresztül keressük fel, ha szükség van rájuk, vagy épp apróhirdetésen, szórólapos információn keresztül. Ezzel párhuzamosan elmondható, hogy a lakosság több, mint 60% rendelkezik internettel, e-mail címmel, köztük azok is, akik ezt az adott szolgáltatást igénybe veszik. Jóesetben napi szinten megnézik a leveleiket, kattintanak ajánlott linkekre, megnézik a híreket, olvasnak a kedvenc oldalaikon közzétett információk közül. Tehát: igenis el lehet hozzá juttatni a kritikus szakmák információit is.

A környéken lakott egy fodrász lány, Évi. Félállásban dolgozott egy fodrászüzletben, meg házhoz is járt. Mellesleg nagyon profi a hölgy, jópár fodrász versenyt megnyert már, de azért ez a típusú munkavégzés igen megterhelő volt neki. Mondtam neki, hogy mi lenne, ha csinálnák egy weboldalt. Szkeptikus volt, mert szerinte a vendégei úgyis ismerik a mobilszámát, ha igény van rá, felhívják. Kérdeztem tőle, hogy nem szeretne egy saját szalont, nem akar véget vetni annak, hogy százfelé kelljen szakadnia a megélhetésért? Úgy vélte: erre nincs sok esélye. Akkor még...

Megcsináltuk a weboldalt, amelyen személyes bemutatkozás volt Évi részéről, de nem a főoldalon! Ez nagyon fontos volt, hiszen azt mindketten tudtuk, hogy az oldal nem róla kell, hogy szóljon, hanem leendő vendégeihez. Középpontba tehát a weboldal látogatókat és azok igényeit, vágyait állítottuk. Már a kezdésnél volt lehetőség olyan hírlevére feliratkozni, melyben rendszeresen küldtünk ki a feliratkozóknak olyan fortélyokat, tanácsokat, melyeket akár otthon is meg tudnak tenni, hogy szebbek legyenek. Minden második hírlevélben aktuális akciókról is tájékoztattuk a hírlevélre feliratkozókat. De kikből állt a címlista? Egyrészt az önként feliratkozókból, ezek eleinte kb. 15%-át tették ki a listának, a többiek pedig Évi addigi vendégei, akik szívesen megadták e-mail címüket Évinek. A kezdeti listán 112 címzett szerepelt. Ma már 2350-re bővült az érdeklődők száma - köszönhetően a kifogyhatatlan tanácsokból, akciókból.

Évi soha nem volt "nyomulós" fajta. Nem is nagyon akarta, hogy olyan marketinget folytassunk, melyben "megerőszakoljuk" a lista címzettjeit. Tartottuk is magunkat ehhez, de a kezdeti hírlevelek így nem hoztak túl nagy sikert. Néhányan elolvasták, de mivel nem volt "ütős", nem volt érdeklődésre számot tartó, muszáj volt rajta változtatni.

Minden akciót időkorláthoz kötöttünk, amit aztán természetesen be is tartottunk. Automatizáltuk a hírlevélfeliratkozási akciókat speciális szoftver segítségével. 8 kategóriába soroltuk a feliratkozókat, akiknek különféle hírleveleket küldtünk, függően attól, hogy potenciális vendég, vagy meglévő, esetleg olyan, aki már volt a vendégek között, de már rég nem jelentkezett. Ez a változtatás kiegészült direkt kapcsolatfelvételi lehetőséggel, ügyfél-visszahívási funkcióval, mely így az előző hírlevélhez képest +65%-kal növelte meg a konkrét vendégszámot 2 hónap alatt.

Ma Évinek saját cége van, saját szalonja, 4 alkalmazottja. Immáron ő írja a hírleveleket, ő csinálja saját közösségi marketingjét. Igaz ehhez kellett egy-két marketing tréning, egy kis weboldal oktatási tanfolyam, melyben mindvégig álltunk rendelkezésére.

A lényeg, hogy minden megtanulható, de kell hozzá, hogy tudjuk, mit szeretnénk elérni. És igenis, bárkinek lehet weboldala: az építőipari vállalkozónak, a fenyőfakereskedőnek, a temetkezési vállalkozónak - nincs olyan piac, ami ne tudna szolgáltató vagy információs oldallal megjelenni az internet világában. Az utóbbi ha nem is szerez közvetlen vásárlókat, de építi a márkát, jobban megismerteti a szolgáltatást és a céget az olvasókkal.

Elsősorban a weboldal látogatók igényeit keressük és elégítsük ki, mert ez hosszú távon eredményez folyamatos bevételt és nagyobb hasznot!

A bejegyzés trackback címe:

https://webhaszon.blog.hu/api/trackback/id/tr262589802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása